jueves, 17 de julio de 2008

Surt el sol!



Estan sent uns dies molt bonics aquí a Ocotal.
Per fi, després de moltes tardes de pluja, surt el sol.
I jo, començo a disfrutar i veure els fruits de la meva tasca aquí, així com començo a entendre la manera particular que té cadascú d'agraïr-m'ho.
Avui al menjador ho he passat genial. I ha quedat palès que els xavalins també. Han estat encantats!
Erem poquets ( uns 10-12) i això m'ha permès estar més tranquila així que, fent ús de la meva capacitat imaginativa, m'he saltat el que jo mateixa havia programat (bien irene, tota la feina feta, per a res...?!?) i ens hem convertit en indis.
He fet una ploma per a cadascú, ells l'han pintat. Els he posat un gomet verd al front i els he explicat que era la força índia que servia per a cridar més fort. Els he pintat la cara i hem sortit pel barri a buscar un tresor.
Quan érem pel barri jo els cridava:

-Reunión de indios! I havien de venir tots fent veure que duien un cavall.

- Esconderos! I s'ajupien i es tapaven els ulls, així els altres (quins altres???) no ens veien.

- Silencio! I anavem fent passos lents i en silenci..

La veritat és que vist des de fora era divertidíssim. Veure 10 crius flipats i involucradíssims en el joc no té preu. Lo millor era la cara de la gent que sortia de les cases per veure què passava.
I ja us dic, veure'ls tant implicats, tant encantats, rient d'una manera tant natural, m'ha fet sentir viva im'ha recordat el perquè he decidit fer tants quilòmetres.

I és que és cert que un somriure val més que mil paraules!

Per un altre cantó, ahir, en Jerti, fill de la Verónica (una noia maquíssima d'aquí), va haver d'anar a l'hospital d'urgències (digue-li hospital i digue-li urgències, clar). Jo els vaig acompanyar i vaig estar-hi una estona fent-li companyia a la Vero. Vaig anar també a recollir el seu fill petit a l'escola. I aquest matí també m'hi he passat, a veure que li deien. Al final ha quedat en res, però creiem que podia ser apendicitis. Total, que per la meva dedicació, he estat nombrada madrina oficial del nen. I jo, encantada de ser madrina!
Ahir em va passar una cosa molt tonta, però és que aquí les coses tontes s'eleven al quadrat.
Vaig sortir per anar a comprar al Palí (el súper) i vaig trigar dues hores!
Em vaig trobar a en William (responsable del menjador), la Lupita ( la de la biblio), en Brian (un nordamericà que està aquí amb cuerpos de paz) i vaig acabar anant un moment a un concert de Guardabarranco (un duo de cantautors molt conegut aquí a Nica).
Tardar dues hores en anar a comprar, em va fer sentir com a casa. I trobar-me a la gent i parar a platicar i anar saludant a molts altres em va fer pensar que potser si que començo a trobar-m'h força bé aquí. Que el seu ritme suave, suave ja no és tant pesat i que em sento com a casa, que segurament, és el que més necessitava!
Un petó gran!
P.D. Ho haveu vist això? he aconseguit penjar una foto!!! Ha tardat exactament, uns 20 minuts!

11 comentarios:

Anónimo dijo...

QUINA ENVEJA, MES SANA QUE SENTO, PERO NO DEIXA DE SER ENVEJA, PARLAR AMB EL WILLIAM, ENCARA QUE PARLA POC, ANAR A PALI, EN FIN PILARIN QUE RES ANIMUUUS I ENDEVANT, SEGUEIXO SENSE SABER EL BLOG DEL ENRIC, PASAMA'L AVUI PUJARE AL POBLE QUE FAN UN CONCERTET AL JARDI DE LOLA ANGLADA I AL PRIMER QUE EM TROBI, ELS HI PROPOSARE JUGAR A INDIOS... AVUI SERE ROJO KARMIN- ELS DE BADAGRES BOIS ESTAN BÈ I ENCANTATS DE HABEROS CONOCIDOS, PETONS.

Anónimo dijo...

Hey tia: Me han comentado lo de tu foto en el blog y apesar de mi nula habilidad en estos temas, la he encontrado.
Espero que te lo estes pasando tan bien como aparentas en la foto.Tambien te deseo que los dias que te quedan en Nica, sean tanfelices como los actuales y si puede ser, que se te pegue un poco de ese ritmo "suave" que tiene ese pueblo.
Petons

Isidro/Conxita/Sergi

Anónimo dijo...

Suposo que costa agafar el ritme, "suave" tan lluny de casa i dels teus (con un par!), pero si ho has aconseguit,disfruta d'aquests dias per que son cosas d'aquelles que no s'oblidan mai mes. Sempre tindrás un avans i un despres... ja m'ho dirás.
Molts petonets per a tu i pels teus petits indis.Cuida't.
Eivissa.

Anónimo dijo...

Suposo que costa agafar el ritme "suave" tan lluny de casa i dels teus (con un par!), pero si ho has aconseguit,disfruta d'aquests dias per que son cosas d'aquelles que no s'oblidan mai mes. Sempre tindrás un avans i un despres... ja m'ho dirás.
Molts petonets per a tu i pels teus petits indis.Cuida't.
Eivissa.

Anónimo dijo...

que fuerte... no t'havia escrit jo??
si em sona que et deia alguna cosa del capità enciam i la seva frase: Els petits canvis són poderosos...
Bueno bonica, crec que fins i tot et deia my cherry, un peto molt fort!

Anónimo dijo...

que tonto, acabo de veure que tot això t'ho deia en l'altra text... sorry... i això que ja fa dies que vaig llegir aquest nou text... res que m'agrada que t'estiguis adaptant tan bé, però espero que no t'agradi massa... no vagis a quedar-te allà i no et torni a veure... bueno tu si vols t'hi pots quedar fins el 21 de gener, desprès cap a Tiana que jo et voldré tenir a prop!
Un peto

[eva] dijo...

que divertit aixo de fer d'indis ;) sense "e" (indi(e)s)...

anna dijo...

me cago en tot ire, odio ls ordinadors, 1h per poder scriure algo

anna dijo...

vinga, i ara va i es publica aquest!!! si és que no ens entenem.

Vale, el teu escrit m'ha estovat el cor, com jugues amb els nens, xerres amb la gent, i m'encanta que hi estiguis bé i et sentis com a casa, però no et flipis eh!!! que aqui també se't troba a faltar vale!!!!
cuidat molt molt i t'envio una abraçada ben forta, d'aquelles que necessites de tant en tant,
petonets

moi de tiana dijo...

ei, que bien, a jugar con los niños, i vinga power per la decisió al moment, visca la impro de déu!
si planejar una mica està bé per si de cas, però després està clar que el que creguis que has de fer en aquell moment és el que has de fer, a la mierda los planes!!
i felicitats pel nombrament de madrina oficial!
no paris de platicar!!

Anónimo dijo...

Ireeee, jo tb creia que seria nul.la per mirar el blog, però veig que no!jejejej
Ets un crak, m'encantes! disfruta wapa.
Escolta i canviat ja la samarreta que des de l'aeroport de barna que la portes! jejeje

Un petonàs